Štítky

pondělí 22. července 2013

Poslední

Odcházím...
Již zanedlouho uvidím modré nebe
a zelenou Zemi z výšky.
Tam k hvězdám půjdu nahoru...

Viděl jsem v noci měsíc zářící -
hleděl do mého okna a volal,
mocný ten správce hvězd na mne volal:
“Pojď.”
Zval mne vzhůru, k sobě.
Hleděli jsme na sebe.
A já nabídku přijal...

Již brzy odejdu a opustím svět.
Půjdu k hvězdám, tam nahoru...
Budete mi chybět,
bude se mi stýskat,
bude - ach - líto mi bude!
Po všech krásách, po ženách, po úsměvech, po rostlinách
- po tom všem se mi bude stýskat...
Kecy!

Zmizím rád přeci!
Rád z tohoto světa zatracení.
Co tu je? Již nic tu není!
Rostliny, zvířata, svoboda - nejsou.
Není tu již lesa více.
Jen fabriky a sklady.
A u silnice nahé dívky postávají
A umírají hlady... po lásce hladoví.
Co s tím? Vždyť vše je v háji!
Vše je marné. Všechno pryč.
Ztratili jsme k žití klíč...

Ach, tam vzhůru půjdu!
Tam snad ještě naleznu nějaké ty bohy - lidi,
kteří přede mnou opustili tento svět
a vrátíme se třeba za pár let...
Snad uvidíme, že se dá svět napravit,
ale nyní? Není možno dále jít
tou cestou, kterou jsme vykročili...

Sbohem, je mi líto Vás,

kteří jste tu zbyli...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za názor ;-)